Logo AssociazioneLa nostra associazione Per Non Dimenticare Do Not Forget ONLUS nasce nel 2009 a seguito della scoperta di Villa La Selva, campo di concentramento in Bagno a Ripoli ed ha sede presso il circolo culturale dell’Antella.
E’ una ONLUS ed ha finalità culturali e di ricerca con l’obiettivo di creare un centro di documentazione storica del periodo 1938-1948 con particolare riguardo al fenomeno delle deportazioni, della Shoah e delle persecuzioni nazi-fasciste che hanno coinvolto i comuni del Chianti e limitrofi. Questo per portare ai ragazzi delle scuole la storia del loro territorio.

Our association was founded in 2009 after the discovery of Villa La Selva, a concentration camp in Bagno a Ripoli and it is based just outside Florence. As a Non Profit Organization with offices in the creative cultural club of Antella, our goals are both cultural and research oriented, with a priority on creating a documentation center focusing on the period from 1938 to 1948, with particular reference to the historical phenomena of the deportations, the holocaust, and nazi-fascist persecution, involving the towns of Chianti and its surrounding areas. We hope that our efforts will also educate the younger generation of these areas on the history of their territory.

donotforget.org@gmail.com